منطقه توریستی حکیم قشلاقی

منطقه توریستی حکیم قشلاقی

طراح و نویسنده: رضا حسن زاده
منطقه توریستی حکیم قشلاقی

منطقه توریستی حکیم قشلاقی

طراح و نویسنده: رضا حسن زاده

بیوگرافی حکیم قشلاقی

مشاهده بیوگرافی حکیم قشلاقی در ادامه مطلب

  

حکیم قشلاقی روستایی است واقع در بخش مرکزی شهر اردبیل که دارای 1483 نفر جمعیت و 367 خانوار می باشد. فاصله  این روستا تا مرکز شهر اردبیل 12 کیلومتر و تا شهر سرعین  10 کیلومتر می باشد؛ این منطقه به دلیل واقع شدن بین شهر های سرعین و اردبیل از جذابیت های به خصوصی بر خوردار است، که باعث شده این روستا به منطقه توریستی تبدیل شود. شرایط  ویژه جغرافیایی حکیم قشلاقی این اجازه را می دهد که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر کشور جذب طبیعت بکر و زیبای خود نماید. رودخانه بالیخلوچای که بخش حیاتی استان اردبیل را تشکیل می دهد از حکیم قشلاقی عبور کرده و باعث رونق بخشیدن به کشاورزی و هرچه زیباتر شدن حکیم قشلاقی می شود. راه های کسب و کار و در آمد اهالی حکیم قشلاقی اکثراً شامل رانندگی کامیون و کشاورزی و سایر فعالیت ها می باشد. در رابطه با سایر جزئیات منطقه میتوان به این موارد اشاره نمود:

حکیم قشلاقی دارای دو مسجد بزرگ یکی در خیابان آزادگان به نام مسجد باب الحوائج و دیگری در خیابان امام (ره) به نام مسجد الزهراء می باشد.  مراسماتی که در حکیم قشلاقی برگزار می شود عبارتست از: عزادری ایام محرم، برگزاری ادعیه و مراسمات مرتبط با ماه رمضان، عزادری ایام فاطمیه،  جشن نیمه ی شعبان،  بزرگداشت  دهه فجر حلقه های تربیتی بسیج حکیم قشلاقی و ...

مدارس در حکیم قشلاقی به چند بخش تقسیم می شود که مدرسه ابتدایی 22 بهمن و راهنمایی و دبیرستان دخترانه حلیمه که در خیابان امام (ره) می باشد و راهنمایی، دبیرستان و هنرستان طالقانی حکیم قشلاقی که در خیابان گلستان جنب دهیاری حکیم قشلاقی  و پست بانک  می باشد.  از امکانات دیگر حکیم قشلاقی می توان به باغ های تفریحی در ساحل رودخانه و مرکز جامع نگهداری سالمندان  اشاره نمود.

حکیم قشلاقی با روستاهای روشنق، الماس، خرابه کهل، آق قلعه، قاسم قشلاقی، رضا قلی قشلاقی و شام اسبی همسایه می باشد، به دلیل اینکه حکیم قشلاقی دارای مدارس و امکانات بهتری نسبت به همسایگان خود دارد، اهالی روستاهای همسایه برای تحصیل به حکیم قشلاقی می آیند.

شهدای حکیم قشلاقی و حومه عبارتند از: مرتضی معصومی، هدایت عباس زاده، حسین عزیزخانی، رضا محمدی، محمد عباس پور، کلام علی جعفر دوست، غفار آقایی، اللهویردی عالی نژاد و  غلامرضا ایرانی.

برای مشاهده اطلاعات و جزئیات بیشتر به آرشیو مطالب و برگه ها مراجعه نمایید.

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
از اهالی روستا پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 03:54 http://rahgozar.hakim.com

سلام آقای حسن زاده
خسته نباشید
ممنون از زحماتتان
لطفا اون مطلب در بالای وبلاگ به اسم تکنوا را حذف کنید...
چون در شان این جایگاه نیست...

سلام دوست عزیز
من ایرادی نمی دیدم
ولی بنا به خواسته شما
حذف کردم. موفق باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد